Interesse opwekken voor diverse gevechtsfuncties bij o.a. het Korps Mariniers, Pantsergenie of Luchtmobiele Brigade, het bezoeken van werkenbijdefensie.nl/360 en solliciteren.
Strateeg Paula Buit, Bureau Steam, Opdrachtgever Ministerie van Defensie
Doelgroep
Jongeren, voornamelijk mannen, niveau VMBO/HAVO/MBO, 17-25 jaar.
Merkomschrijving
Defensie beschermt wat ons dierbaar is. Het merk en het werk van Defensie doet er dus toe en is avontuurlijk, spannend en 100% teamwork.
Concept
Choose your battle is een 360º-ervaring waarin je het werk van drie verschillende eenheden ontdekt door rond te kijken én zelf te kiezen met wie je op missie gaat. Drie gevechtseenheden voeren samen één militaire actie uit; jij kunt op elk moment switchen van eenheid. Het switchen maakt de beleving interactief en is functioneel. Na afloop krijg je een ‘advies’ op basis van de kijktijd per eenheid en ontdek je welke eenheid bij jou past.
Media- en middelenstrategie
Doel: traffic naar werkenbijdefensie.nl/360. 15-sec video op Google/YouTube, Facebook, Spotify. Programmatic via MCN, Widespace, SpotX. Longreads bij Adfactor, Persgroep. Display advertising met Adform. OOH met Igloo (Brightday). Retargeting van belangstellenden voor infodagen en sollicitatie.
Credits
Adverteerder MINISTERIE VAN DEFENSIE Titel Bureau Steam Account Onno Gout, Martijn Hahn, Marco van Rookhuijzen Copy Cyril Chermin, Thomas Rheinhold Art Martijn van der Werf Strateeg Paula Buit Opdrachtgever Paul Klaessen, Kris Manders, Gian Santegoeds, Stefan Le Belle Film/Productiemaatschappij Revolver Amsterdam Editor Sjors Ruijter Muziek AMP Amsterdam RTV-producer Cariola van Beek Fotografie Illustraties In samenwerking met Revolver