Spark – Smakkelaarspark, Utrecht
Soms zie je je eigen werk jaren later terug op een plek waar je allang niet meer aan dacht. Meer dan 2 jaar geleden werkte ik mee aan Spark – Smakkelaarspark in Utrecht, samen met DLVS | Creative Collective. We ontwikkelden van een merkvisie voor deze unieke gebiedsontwikkeling. Mijn bijdrage aan de strategie was bescheiden. Afgelopen vrijdag (augustus 2025) liep ik langs het bouwterrein, op weg naar een afspraak in het stationsgebied. En daar zag ik het ineens terug: de signing, de bijzondere vormtaal, de manier waarop het verhaal van de plek zichtbaar wordt gemaakt. Het leeft. Niet alleen in een document, maar in de fysieke ruimte van de stad. Hoe mooi is dat, van woorden naar de wereld.
Strateeg Paula Buit, Bureau DLVS, Opdrachtgever VERO.

Little C, Coolhaven, Rotterdam
Een merkvisie op gebiedsontwikkeling vertelt niet alleen wat er gebouwd wordt, maar vooral verbindt: bewoners, ondernemers, investeerders en de stad zelf. Een merkvisie op een gebied en haar bewoners dient, anders dan bij een consumentenmerk, verbindend te werken voor uiteenlopende stakeholders met verschillende belangen en visies. Het is de opstelsom van vele aspecten die het gebied Little Coolhaven in Rotterdam kenmerken en is hierdoor sterk gelaagd en rijk. Ik heb in het communicatieplan helder uiteen gezet hoe je als potentiële bewoners een nieuw te ontwikkelen woongebied in Coolhaven, Rotterdam kan ontdekken (placemaking), er thuis kunt gaan voelen (interesse wekken) en vervolgens er wilt vestigen. De merkvisie van Little Coolhaven gaat niet alleen om de ontwikkeling van een gebied, maar over het enthousiasmeren van mensen en ‘living the brand’. Het vertalen van de merkvisie naar de juiste experience.
Het communicatieplan geeft de context en geografische setting van Little Coolhaven weer. De merkvisie wordt toegelicht. De doelgroepen die hier willen wonen en werken komen aan de orde. Vanuit 3 fasen wordt de communicatie ingevuld en de communicatiemix voor de primaire doelgroep wordt samengevat in een jaarkalender / communicatiekalender.
Strateeg Paula Buit, Bureau DLVS creative services, Opdrachtgever ERA Contour

Overige projecten waar ik als strateeg aan mee heb geholpen samen met DLVS:
Amvest Assisted Living – woonvisie
NORD, Amsterdam – merkverhaal
Koer, Rotterdam – woonvisie
Mowgli, Amstelkwartier – new business pitch
The Valley, OVG Amsterdam – communicatieplan
Timeless – visie, branding, concept

#visie, #positionering, #communicatiestrategie
#gebiedscommunicatie, #placemaking #branding
#marketingcommunicatie #merkvisie