Obstakels die vooruitgang en groei blokkeren, je herkent het vast in je werk. Dit zijn kwesties die vaak spelen:

  • We hebben moeite met strategische keuzes maken, waar zijn we van?
  • Er is geen beweging in het vraagstuk, we zitten ‘vast’ (kluwen van problemen).
  • We hebben een nieuw verhaal nodig.
  • We willen de toekomst vormgeven, hoe realiseren we dit (van conceptuele gedachte naar handelen)
  • We willen ons sterker positioneren met een nieuwe creatieve strategie.
  • Er is best heel veel, we hebben moeite met duidelijkheid scheppen.

Waarmee kan ik je helpen?

Mijn aanpak

4 Stappen die vaak deel uitmaken van strategie- innovatie-  en toekomstprojecten:

Breek uit het nu (Onderzoek en inspiratie)

Wat is onze uitdaging? Obstakels die vooruitgang en groei blokkeren, je herkent het vast in je werk. Dit zijn kwesties die vaak spelen: we hebben moeite met strategische keuzes maken, waar zijn we van? Er is geen beweging in het vraagstuk, we zitten ‘vast’ (kluwen van problemen). We hebben een nieuw verhaal nodig. Er is best heel veel, we hebben moeite met duidelijkheid scheppen. Dit is de fase van onderzoek: vragen, gesprekken, desk research, analyse en dilemma’s in kaart brengen.

Zie de mogelijkheden (Visie)

Imagine it! Toekomstdenken biedt geen kant-en-klare oplossingen, maar helpt je om nieuwe paden en richtingen te verkennen. Deze fase vraagt om een fris denkkader, één dat verder kijkt dan de gebaande paden. Wat is onze ambitie, onze visie, waar willen we naar toe? Wat is essentieel is en wat minder.

Ontwerp de weg er naar toe (Strategie)

Welke verandering is nodig om de nieuwe toekomst te creëren? En de transformatie: het ontwerpen van een pad naar de toekomst dat voor elke organisatie en vraagstuk uniek is. Acties in deze fase kunnen zijn: ontwikkelen van een nieuw verhaal (manifest of corporate story) dat ruimte creëert voor de gewenste verandering, opstellen van een veranderagenda, een plan van aanpak opstellen met samenhangende, elkaar versterkende acties.

Zet ideeën om in actie (Actie)

Het creëren van een beweging met initiatieven en prototypen om op te schalen naar een blijvende vernieuwing. Denk aan: prototyping, pilot, small wins, content- of redactieformule, ontwikkelen van communicatie of het organiseren van inspiratieen innovatiepotentieel en communicatie.


Creatieve Strategie

Strategie-ontwikkeling

Reframen van vraagstukken

Merkidentiteit

Positionering / Rebranding

Corporate story

Employer branding

Workshops, interviews

Straatologie

Social / Service design