Toen ik in 1999 afstudeerde, kende ik niemand die van plan was om een eigen bedrijf te beginnen. De felbegeerde banen lagen bij de Unilever’s P&G’s, consulting – uiteraard alleen bij de big 5 – IT en accountancy. Ik koos een andere route en startte bij de vereniging van communicatieadviesbureaus. Als strateeg in de reclamewereld leerde ik vervolgens hoe merken worden gebouwd en gecommuniceerd. Het ontrafelen en puzzelen vind ik nog steeds het allerleukst.
In 2011, midden in een recessie, begon ik voor mezelf. Het was niet zo stoer zoals ik het schrijf. Het ‘last in first out’ principe werd toegepast bij het reclamebureau waar ik voor werkte. Ik kreeg dus een duwtje en had de gedachte: als ik het nu niet doe, wanneer dan wel? Ondernemer zijn is misschien wel het beste zelfhulpprogramma dat er bestaat, bedacht ik me onlangs. Het overwinnen van obstakels en het verbeteren van je bijdrage door zelfreflectie is een on-going proces. Mijn eigen stem vinden is denk ik de grootste uitdaging. Dit gaat over mijn unieke manier van kijken en nadenken over dingen. Het gaat over mijn stem die anderen wil inspireren. Met eigenheid, strategische denkkracht en nieuwe perspectieven. Die zoektocht naar eigenheid en richting, daar help ik strategen, communicatieprofessionals, teams en organisaties graag bij.
Achtergrond in strategie, verandering en impact creëren.
Ik heb meer dan 20+ jaar werkervaring op het gebied van creatieve strategie en toekomstdenken. Sinds 2011 werk ik aan vraagstukken vanuit mijn eigen bureau. Ik heb voor veel uiteenlopende organisaties en branches actief mogen zijn: overheid, health, non-profit, FMCG, zakelijke dienstverlening etc. Ik heb interesse in mensen, in maatschappelijke ontwikkelingen, in strategieontwikkeling en positieve impact realiseren. Voordat ik mijn eigen bureau oprichtte, heb ik vele jaren in de reclame gewerkt, bij bureaus en bij de branchevereniging VEA. Ik ben van mening dat merken toekomstgericht moeten zijn en actief moeten deelnemen aan een positieve ontwikkeling van cultuur en samenleving.
Blikverruiming is een lerende community voor nieuwe perspectieven dat ik heb opgezet om professionele ontwikkeling, creatieve voeding en persoonlijke reflectie op strategische onderwerpen met andere Blikverruimers te delen. Leuk als jij je ook aansluit!
