De capaciteitsproblemen binnen de politie en de snelheid waarmee maatschappelijke en technologische ontwikkelingen elkaar opvolgen, maakt dat veel politiemensen een enorme werkdruk ervaren. Het aantal mensen dat worstelt om het hoofd boven water te houden neemt nog altijd toe. En dit terwijl de politie het vitaal, vakbekwaam en met plezier werken wil promoten. Dit is mede de aanleiding voor een interne campagne duurzame inzetbaarheid. Duurzame inzetbaarheid is een breed begrip, waarbij het gaat om de raakvlakken tussen leren en ontwikkelen, loopbaan en mobiliteit, vitaliteit en gezondheid, werkomgeving en privé, en leiderschap en werkcultuur. Maar hoe bereik je dat bij 72.000 medewerkers? En vooral ook: hoe zorg je dat mensen zelf de regie nemen?
In samenwerking met contentbureau MPG heb ik de strategie ontwikkeld voor de interne campagne Samen inzetbaar dat duurzame inzetbaarheid aansprekend kan neerzetten richting de medewerkers van de politie.
Strateeg Paula Buit, Bureau MPG, Opdrachtgever Politie. Andere klanttrajecten samen met MPG waren voor NS en positioneringstraject voor Bergman Clinics.