Coolhaven – een merkvisie op een gebied

Een merkvisie op een gebied vertalen naar de juiste experience

Een merkvisie op een gebied en haar bewoners dient, anders dan bij een consumentenmerk, verbindend te werken voor uiteenlopende stakeholders met verschillende belangen en visies. Het is de opstelsom van vele aspecten die het gebied Little Coolhaven in Rotterdam kenmerken en is hierdoor sterk gelaagd en rijk. De merkvisie van Little Coolhaven gaat niet alleen om de ontwikkeling van een gebied, maar over het enthousiasmeren van mensen en ‘living the brand’. Het vertalen van de merkvisie naar de juiste experience.

Communicatieplan

In opdracht van het Rotterdamse bureau DLVS (een multidisciplinair creatief bureau dat gespecialiseerd is in mode, lifestyle en vastgoed merkontwikkeling) voor klant ERA Contour heb ik een communicatieplan geschreven waar in 3 communicatiefasen helder uiteen wordt gezet hoe je als potentiƫle bewoners een nieuw te ontwikkelen woongebied in Coolhaven, Rotterdam kan ontdekken (placemaking), er thuis kunt gaan voelen (interesse wekken) en vervolgens er wilt vestigen.

Het communicatieplan geeft de context en geografische setting van Little Coolhaven weer. De merkvisie wordt toegelicht. De doelgroepen die hier willen wonen en werken komen aan de orde. Vanuit 3 fasen wordt de communicatie ingevuld en de communicatiemix voor de primaire doelgroep wordt samengevat in een jaarkalender / communicatiekalender.

Op dit moment mag ik wederom bijdragen aan de merkontwikkeling en communicatie van een geweldig, architectonisch vastgoed project in Amsterdam. So stay tuned.

Labels: #Communicatieplan Little C, #Coolhaven #Rotterdam. #gebiedscommunicatie #communicatiestrategie #placemaking #branding #marketingcommunicatie #merkvisie #positionering #style #DNA
Communicatieplan-Coolhaven-Paula-Buit