Shell – van spaarzegels naar Miles

Ontwikkel een communicatieconcept voor het nieuwe Shell loyaliteitsprogramma

shell-bonus-miles-communicatieconcept-loyaliteitsprogramma
loyaliteitsprogamma Shell

bron: Shell

Aanpak Communicatieconcept ‘Sparen’

Het team van Bureau Proximity Amsterdam heb ik ondersteund door als merkstrateeg / communicatiestrateeg vanuit de inhoud bijdragen te leveren aan de opdracht om een nieuw loyaliteitsprogramma te ontwikkelen. Dit omdat de bestaande spaarzegels zullen worden vervangen door Bonus Miles. Vraagstukken waar ik naar gekeken heb zijn o.a. visie op sparen / loyaliteit, welke rol speelt Shell in het dagelijks leven van de klant, hoe de doelgroep te treffen met relevante en boeiende boodschappen en hoe de afstemming te maken met andere Shell-communicatie-uitingen op basis van bet principe “one brand, one voice”.

Resultaat

Een communicatieconcept waarbij het advies lag op een snelle overgang naar het loyaliteitsprogramma waarbij mensen in de Shell-shop en online worden geconfronteerd met een positieve introductie van het nieuwe spaarsysteem. Inmiddels is het nieuwe loyaliteitsprogramma uitgerold. Bureau: Proximity Amsterdam.